Strona Główna » Odcinkowy pomiar prędkości

Odcinkowy pomiar prędkości – mapa

Odcinkowy pomiar prędkości – punkty pomiaru prędkości

Główny Inspektorat Transportu Drogowego już wkrótce rozpocznie kontrolę prędkości samochodów w oparciu o odcinkowy pomiar prędkości.GITD deklaruje, że podczas wyboru lokalizacji, na których zamontowane zostały urządzenia rejestrujące, brane pod uwagę były takie aspekty jak zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego z uwzględnieniem zdarzeń spowodowanych niedostosowaniem prędkości przez kierujących pojazdami. Ponadto dla GITD ważne były warunki techniczne dla urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, jednolite limity prędkości na całej długości odcinka oraz brak większych skrzyżowań w obrębie planowanej inwestycji.Dodatkowe wymagania postawiła przed wykonawcami projektu Unia Europejska, bowiem odcinkowy pomiar prędkości finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Unia Europejska zażądała, by bramownice odcinkowego pomiaru prędkości montowane były tylko i wyłącznie na dogach krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Odcinkowy pomiar prędkości – bramownice

W określeniu lokalizacji punktów pomiaru odcinkowego wzięli udział specjaliści z Politechniki Gdańskiej oraz Politechniki Krakowskiej. Korzystanie z opinii ekspertów miało służyć uzasadnieniu wyboru punktów pomiaru.

Odcinkowy pomiar prędkości będzie w Polsce czymś zupełnie nowym, rozwinięciem automatycznej kontroli prędkości zapoczątkowanej w naszym kraju przez fotoradary i wideorejestratory będące w dyspozycji straży miejskiej, gminnej i Inspekcji Transportu Drogowego. Na zachodzie np. w Wielkiej Brytanii, odcinkowy pomiar prędkości stosowany jest z powodzeniem już od kilku lat, a technologia bramownic rozwinęła się do tego stopnia, że montowane są one czasowo w miejscach zagrożenia takich jak prace remontowe nawierzchni. Odcinkowy pomiar prędkości jest skuteczny, ponieważ spowalnia kierowcę nie tylko na odcinku kilkudziesięciu czy kilkuset metrów, czyli tam gdzie stoi fotoradar lub radiowóz policyjny, ale nawet przez kilka kilometrów.

Oczywiście odcinkowy pomiar prędkości można łatwo oszukać. Urządzenie rejestruje czas przejazdu auta na odcinku pomiędzy bramkami. Jeżeli jest on krótszy niż czas przejazdu z maksymalną możliwą prędkością dozwoloną w tym miejscu, dane pojazdu wędrują do bazy i podobnie jak zdjęcia z fotoradarów, na ich podstawie wystawiane są mandaty za przekroczenie prędkości.

Systemy odcinkowego pomiaru prędkości powinny zostać aktywowane na przełomie lat 2014/2015.

Źródło: www.gitd.gov.pl

Odcinkowy pomiar prędkości – gdzie prowadzony jest pomiar?

Lp.

Numer drogi

Długość w km

Miejscowość

Gmina

Powiat

Województwo

1

48

2,15

Tomaszów Mazowiecki

Tomaszów Mazowiecki

tomaszowski

łódzkie

2

8

1,6

Kluki

Kluki

bełchatowski

łódzkie

3

72

3,3

Złota

Głuchów

skierniewicki

łódzkie

4

9

3,6

Kolbuszowa, Kolbuszowa Górna

Kolbuszowa

kolbuszowski

podkarpackie

5

9

1,3

Krościenko Wyżne/ Iskrzynia

Krościenko Wyżne / Korczyna

krośnieński

podkarpackie

6

3

4,82

Babigoszcz – Gniazdowo

Przybiernów/ Goleniów

goleniowski

zachodniopomorskie
7

2

3,9

Torzym – Koryta

Torzym

sulęciński

lubuskie

8

32

3,35

Sulechów

Sulechów

zielonogórski

lubuskie

9

94

2,175

Łosiów

Lewin Brzeski

brzeski

opolskie

10

92

2,5

Tarnowo Podgórne

Tarnowo Podgórne

poznański

wielkopolskie

11

19

3,8

Zwierki – Zabłudów

Zabłudów

białostocki

podlaskie

12

59

5,83

Mrągowo

mrągowski

warmińsko-mazurskie

13

20

3,18

Mokrzym

Bytów

bytowski

pomorskie

14

6

2

Rumia

Rumia

gdyński

pomorskie

15

16

2

Rogóźno

Rogóźno

grudziądzki

kujawsko-pomorskie

16

5b

4,7

Szubin

Szubin

nakielski

kujawsko-pomorskie

17

61

6,2

Kisielnica – Stawiski

Piątnica/ Stawiski

łomżyński i kolneński

podlaskie

18

16

12,7

Olsztyn – Gietrzwałd

Gietrzwałd

olsztyński

warmińsko-mazurskie

19

S7

3,5

Stróża-Pcim

Pcim

myślenicki

małopolskie

20

S7

6,8

Gózd – Suchedniów

Suchedniów

skarżyski

świętokrzyskie

21

94

5,4

Tarnów-Ładna

Skrzyszów

tarnowski

małopolskie

22

5

6.8

odcinek drogi krajowej między m. Borzęcin, a

m. Prusice

Żmigród/Prusice

trzebnicki

dolnośląskie

23

12

2,5

Szlichtyngowa + Górczyna

Szlichtyngowa gm. wiejsko miejska

wschowski

lubuskie

24

7

9,8

Rybitwy-Szymaki

Baboszewo / Płońsk

ciechanowski

mazowieckie

25

50

3,5

Strachówka

Strachówka

wołomiński

mazowieckie

26

60

1,95

Karniewo

Karniewo

makowski

mazowieckie

27

50

4,8

Regut – Człekówka

Kołbiel

otwocki

mazowieckie

28

10

1,65

Kalisz Pomorski – Pruszcz

Kalisz Pomorski

drawski

zachodniopomorskie

29

50

2,9

Sochaczew

Sochaczew

sochaczewski

mazowieckie

30

78

2,8

Plichowice

gliwicki

śląskie

31

7

1,8

Jabłonka

Jabłonka

nowotarski

małopolskie

32

74

4,1

Górno

Górno

kielecki

świętokrzyskie

33

3

2,25

Lubin

Lubin gmina miejska

lubiński

dolnośląskie

34

1

3,07

m. Podwarpie (skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną) – Siewierz przez zjazdem na

Siewierz

będziński

śląskie

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress