
Myto w Niemczech dla pojazdów od 7,5 tony – zmiana przepisów
Niemiecki Parlament przygotował nową ustawę, która weszła w życie 1 października 2015 roku. Od teraz opłaty drogowe obowiązują wszystkie pojazdy o masie powyżej 7,5 tony.
Od 1 października w Niemczech doszło do ważnych zmian przepisów, także z punktu widzenia polskich przewoźników i firm transportowych znad Wisły. Nie dość, że 1 lipca siatka płatnych dróg federalnych powiększyła się o 1100 km, to teraz jeszcze opłaty wnosić muszą kierowcy wszystkich pojazdów o masie powyżej 7,5 tony DMC.
Opłaty drogowe w Niemczech – nowe przepisy
Obowiązek płacenia myta w Niemczech uzasadniony jest dopuszczalną masą całkowitą oraz przeznaczeniem pojazdu, a opłacie podlegają wszystkie auta o DMC powyżej 7,5 tony, które przeznaczone są do transportu ciężarowego.
Myto nie obowiązuje pojazdów rządowych oraz ratowniczych jak straż pożarna czy pogotowie, a także autobusów, których kierowcy muszą je wcześniej zarejestrować w odpowiedniej bazie.
Wysokość stawki myta obliczana jest na podstawie klasy emisji spalin, osi pojazdu oraz długości płatnego odcinka. Każdy pojazd przypisany jest do jednej z czterech kategorii, od A do D.
Jak płacić Toll Collect w Niemczech?
Są dwa sposoby uiszczania opłat drogowych w Niemczech – automatycznie lub ręcznie. Ten pierwszy sposób oznacza zamontowanie w pojeździe urządzenia Toll Collect, które bazuje na kombinacji technologii telefonii komórkowej oraz systemu GPS.
Drugi sposób wymaga uiszczenia opłaty za pośrednictwem stacjonarnego terminalu lub przez internet. W przypadku Toll Collect opłata może być wnoszona z góry systemem pre-paid oraz post-paid, co w praktyce oznacza fakturę zbiorczą wystawianą raz na miesiąc.
Parkingi TIR
Mapa Parkingów TIR na terenie całej Europy. Zaplanuj podróż i znajdź parking dla siebie.
Zakazy Ruchu
Zakazy ruchu samochodów ciężarowych w Europie.
Sprawdź kiedy nie możesz jeździć ciężarówką.
Odcinkowy Pomiar Prędkości
Sprawdź mapę punktów, w których prowadzony jest odcinkowy pomiar prędkości.