Strona Główna » Ciężarówki » Koniec z płaskimi ciężarówkami – Rada Unii Europejskiej zatwierdza kabiny z nosem
Scania-T

Koniec z płaskimi ciężarówkami – Rada Unii Europejskiej zatwierdza kabiny z nosem

22/04/2015, Kategoria: Ciężarówki, Nowości, Prawo Autor: Bartosz Pokrzywiński

Rada Unii Europejskiej oficjalnie zatwierdziła stanowisko Parlamentu Europejskiego w sprawie ciężarówek z nosem. Kiedy trafią one na europejskie drogi?

Dokładnie 10 marca Parlament Europejski zaproponował oficjalną zmianę przepisów dotyczących budowy samochodów ciężarowych w krajach członkowskich Unii Europejskiej. Nieco ponad miesiąc później, 20 kwietnia Rada Unii Europejskiej zatwierdziła te zmiany i oficjalnie zapowiedziała nową erę w transporcie, erę ciężarówek z charakterystycznymi nosami.

Ciężarówki z nosem od 2022 roku

Okazało się jednak, że wprowadzenie nowych standardów nie będzie takie proste. Lobby producentów naciskało na Unię Europejską chcąc jak najbardziej odwlec ten moment, maksymalnie możliwie wydłużając żywot obecnych konstrukcji. Nikt nie chciałby kupić dopiero co opracowanych i rozwijanych ciągników siodłowych, gdyby za 2-3 lata na rynku oferowane były już zupełnie inne rozwiązania.

Scania-T

Rządy państw członkowskich także proponowały odroczenie terminu wejścia w życie nowych przepisów, w tym przypadku do 2025 roku. Ostatecznie postanowiono jednak, że ciężarówki z nosem będą dostępne począwszy od 2022 roku. To doprowadziło do paradoksalnej sytuacji.

Teoretycznie zalet z wydłużenia kabiny ciężarówki jest bardzo dużo. Jeśli więc ma się to tak znacznie przyczynić do poprawy m.in. bezpieczeństwa na drogach, dlaczego więc czekać z tym rozwiązaniem aż siedem lat?

Renault-Optifuel-Lab

Warto zwrócić uwagę, że w Polsce zarejestrowanych jest najwięcej ciężarówek w całej Unii Europejskiej, a według danych z 2013 roku aż w 22% przypadków śmiertelnych wypadków na polskich drogach brały udział samochody ciężarowe.

Zalety ciężarówek z nosem

Na podstawie naszych doświadczeń spróbujmy wspólnie stworzyć listę zalet ciężarówek nowego typu. Najciekawsze propozycje dopisane zostaną do treści artykułu. Po 3 zalety od każdego.

– Wprowadzenie stref zgniotu, a co za tym idzie poprawa bezpieczeństwa

– Odświeżenie wyglądu ciągników siodłowych

– Poprzez wysunięcie przedniego zderzaka zmniejszenie martwego pola przed ciężarówką

Parkingi TIR

Mapa Parkingów TIR na terenie całej Europy. Zaplanuj podróż i znajdź parking dla siebie.

Zakazy Ruchu

Zakazy ruchu samochodów ciężarowych w Europie.
Sprawdź kiedy nie możesz jeździć ciężarówką.

Odcinkowy Pomiar Prędkości

Sprawdź mapę punktów, w których prowadzony jest odcinkowy pomiar prędkości.

  • drus

    jeżeli
    mowa o normalnych nosach tak jak na zdjęciu powyżej to zaletami jest
    oczywiście wygląd,lepszy dostęp do silnika przy ewentualnych naprawach,całkowity brak tunelu w
    kabinie,a wiec ciut więcej miejsca do życia dla kierowcy,lepsza
    aerodynamika czyli niższe zużycie paliwa czyli to co producenci chcą osiągnąć

    • Łukasz Michał Rogatko

      no i oczywiście lepsze ochrona kierowcy podczas wypadku

  • tacker

    “Odświeżenie wyglądu ciągników siodłowych” chyba macie na myśli oszpecenie tych pięknych ciężarówek. Chyba że to będą takie nosy jak w tej Scani.

  • MissteR

    Wszystko na ten temat! Dziękuję, do widzenia.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress