
Kenworth W900L – amerykańskie ciężarówki
Kenworth W900L jest pokrewną wersją modelu W900, który amerykański producent wytwarza nieprzerwanie od 1961 roku. W odmianie W900L wszystko jest jednak większe.
Podobnie jak w przypadku niemieckich limuzyn klasy premium, także w nomenklaturze amerykańskiego producenta samochodów ciężarowych Kenworth, literka L oznacza większą, wydłużoną wersję.
Kiedy na rynku pojawiły się nowe, duże rzędowe silniki diesla z turbodoładowaniem, Kenworth zdecydował o tym, że trzeba zmodyfikować budowę modelu W900, wydłużając przednią maskę co pozwoli wsadzić pod nią nawet największe jednostki napędowe. Tak właśnie powstał Kenworth W900L.
Kenworth W900L – król amerykańskich ciężarówek
Amerykańska ciężarówka zachowała klasyczną sylwetkę z kwadratowym, ogromnym przednim grillem oraz gigantycznym chromowanym zderzakiem, okrągłymi nadkolami i odstającymi przednimi reflektorami, kierunkowskazami i lusterkami. Właśnie te części, w połączeniu z długimi chromowanymi rurami wydechowymi umieszczonymi z boków kabiny kierowcy stanowią tożsamość legendarnej już serii Kenworthów W900.
Nowy Kenworth W900L został oficjalnie zaprezentowany w 1989 roku i poza wydłużoną maską oferował on także kilka dodatkowych elementów wyposażenia. Nabywcy mogli wybierać spośród 19 różnych kolorów wnętrza oraz trzech wersji wyposażenia nazwanych Splendor, Diamond oraz Diamond VIT.
Kenworth W900L – kabina kierowcy
Kabina kierowcy Kenwortha W900L była szczytem luksusu na ówczesne czasy. Tapicerka wykonywana była ręcznie, a do wyboru były kabiny Aerocab lub Aerodyne zapewniające kierowcy mnóstwo przestrzeni oraz komfortu. Wbrew temu co mogłoby się wydawać, Kenworth W900L powstał również z myślą o jak najmniejszej masie własnej. Z tego też względu przedział sypialny (tzw. sleeper) oraz kabina kierowcy zostały wykonane z aluminium oraz włókien szklanych, co nie tylko odchudziło cały ciągnik, ale także rozwiązało całkowicie problem korozji tych elementów.
Kenworth W900L jest ciężarówką dedykowaną dla tych kierowców, którzy jeżdżą na długich dystansach i jednocześnie są właścicielami firm, gdyż mało które przedsiębiorstwo w Stanach Zjednoczonych chce zwiększyć koszty utrzymania floty poprzez zakup tej kultowej ciężarówki, która świetnie trzyma wartość nawet na rynku wtórnym.
Pod wydłużoną maską Kenwortha W900L pracuje silnik Cummins lub Caterpillar 3406E o pojemności skokowej 14,6 lub 15,8 l generując moc od 355 do 600 KM. Jednostka ta jest niezawodna, wyposażona w górny wałek rozrządu i wtrysk elektroniczny. Silnik Cat 3406E waży 269 kg.
Kenworth W900L – dane techniczne
Jednostka napędowa – Caterpillar 3406E o mocy 600 KM przy 2100 obr./min.
Skrzynia biegów – manualna lub automatyczna
Zawieszenie – resory piórowe
Rama – kratownica z podwójnymi podłużnicami ze stali oraz stalowymi lub aluminiowymi poprzeczkami
Hamulce – bębnowe z systemem pneumatycznym Air-Cam
Parkingi TIR
Mapa Parkingów TIR na terenie całej Europy. Zaplanuj podróż i znajdź parking dla siebie.
Zakazy Ruchu
Zakazy ruchu samochodów ciężarowych w Europie.
Sprawdź kiedy nie możesz jeździć ciężarówką.
Odcinkowy Pomiar Prędkości
Sprawdź mapę punktów, w których prowadzony jest odcinkowy pomiar prędkości.
-
Guest
-
blondynka94
-
akokatthe
-