Strona Główna » Ciężarówki » Kenworth T2000 – amerykańskie ciężarówki
Kenworth T2000 amerykańska ciężarówka

Kenworth T2000 – amerykańskie ciężarówki

15/04/2014, Kategoria: Ciężarówki Autor: Bartosz Pokrzywiński

Kenworth T2000 był ogromnym przedsięwzięciem w historii marki Kenworth. Czym charakteryzowała się charakterystyczna, aerodynamiczna amerykańska ciężarówka?

Marka Kenworth znana jest z produkcji amerykańskich samochodów ciężarowych o bardzo klasycznej stylistyce. Jednak w 1996 roku firma zaprezentowała ciągnik siodłowy Kenworth T2000, który zaprojektowany został z myślą o stawianiu jak najmniejszych oporów aerodynamicznych.
baner2
Na pierwszy rzut oka Kenworth T2000 przypomina trochę klasyczną amerykańską ciężarówkę, która została zmodyfikowana przez właściciela z wykorzystaniem jakiegoś pakietu stylistycznego wygładzającego nadwozie, czyniącego je bardziej smukłym. Zrezygnowano z odstających od przednich nadkoli reflektorów i w zamian za to w przednim zderzaku zamontowano dwa okrągłe światła umieszczone tuż obok kierunkowskazów, które również wkomponowane zostały w przód pojazdu.

Kenworth T2000 – amerykańska ciężarówka XXI wieku

Kenworth T2000 amerykańska ciężarówka

Charakterystycznym elementem stylistyki jest ogromny przedni grill z chromowanym obramowaniem i wielkim logo marki Kenworth, czyli emblematem KW. Po raz pierwszy Kenworth T2000 pokazany został podczas Międzynarodowego Salonu Samochodów Ciężarowych w Las Vegas, gdzie odsłonięto dwie wersje – jedna z kabiną o długości 2,84 m, a druga z większą kabiną mierzącą już 3,04 m. Jest do długość mierzona od zderzaka do tylnej ściany, przy czym przedział sypialny kabiny Aerodyne mierzył 1,9 m długości.

Kenworth chwalił się wówczas, że model T2000 jest efektem 20 lat doświadczeń inżynierów pracujących nad aerodynamiką. Do tego doszły lekkie materiały kompozytowe, które w wybranych miejscach zastąpiły połacie blachy. Wszystko miało na celu maksymalne zmniejszenie masy ciężarówki oraz oporów powietrza, przez co Kenworth T2000 miał być bardziej ekonomiczny od konkurencyjnych ciągników siodłowych tej klasy.

Inżynierowie odpowiadający za aerodynamikę skupili się na dopracowaniu takich elementów nadwozia jak przedni zderzak, nadkola, pokrywa silnika, przednia szyba czy nawet dach przedziału sypialnego. Wszystkie te części miały maksymalnie aerodynamiczny kształt jak to tylko było możliwe. O wielkości przedsięwzięcia świadczy fakt, że Kenworth pokonał łącznie 4,8 mln kilometrów testowych, co było wówczas największym tego typu działaniem w historii marki.

Kenworth T2000 Aerodyne – kabina kierowcy

Kenworth T2000 amerykańska ciężarówka kabina kierowcy

Twórcy Kenwortha T2000 nie zapomnieli jednak o komforcie kierowcy, który odgrywa ogromne znaczenie w amerykańskich ciężarówkach słynących z dużych kabin sypialnych nazywanych tam sleeperami. Z tego też względu kabina Kenwortha T2000 charakteryzuje się przestronnością, dobrej jakości wykonaniem oraz ergonomicznym ulokowaniem schowków, co ma zapewnić kierowcy maksymalny możliwy komfort podczas pokonywania długich dystansów.
baner2
Kolejnymi innowacyjnymi elementami wyposażenia Kenwortha T2000 był nowy sposób nitowania nadwozia, przez co osiągnięto odpowiednią sztywność przy mniejszej liczbie nitów. Dodatkowo zamontowano zawieszenie pneumatyczne tylnej osi Airglide 200, co pozwoliło oszczędzić aż 180 kg w porównaniu do stosowanego wcześniej zawieszenia Airglide 100. Podłogę kabiny kierowcy wykonano w całości z żywicy epoksydowej z wkładką z wytrzymałego drewna, co zapewniło dobre wygłuszenie, izolację termiczną i jako kolejny element przyczyniło się do zmniejszenia masy ciągnika Kenworth T2000.

Kenworth T2000 amerykańska ciężarówka kabina kierowcy

Kenworth T2000 – dane techniczne

Jednostka napędowa – Cummins N14-435ES 435 KM lub Detroit Diesel bądź Caterpillar o mocy maksymalnej do 600 KM

Skrzynia biegów – 10 biegów Eaton-Fuller RTLO-16610B Super ; oferowane także 9- oraz 15-biegowe skrzynie z reduktorem

Zawieszenie –  resory paraboliczne z przodu oraz zawieszenie pneumatyczne KW Airglide 200 z tyłu

Rama – kratownica z podwójnych stalowych podłużnic oraz poprzeczek stalowych łączonych śrubami

Hamulce – hamulce pneumatyczne Eaton LMS z systemem ABS

Parkingi TIR

Mapa Parkingów TIR na terenie całej Europy. Zaplanuj podróż i znajdź parking dla siebie.

Zakazy Ruchu

Zakazy ruchu samochodów ciężarowych w Europie.
Sprawdź kiedy nie możesz jeździć ciężarówką.

Odcinkowy Pomiar Prędkości

Sprawdź mapę punktów, w których prowadzony jest odcinkowy pomiar prędkości.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress