Strona Główna » Ciężarówki » Iveco Stralis Active Space – ciężarówka roku 2003
Iveco Stralis

Iveco Stralis Active Space – ciężarówka roku 2003

07/04/2014, Kategoria: Ciężarówki Autor: Bartosz Pokrzywiński

W 2001 roku włoski producent samochodów ciężarowych Iveco zaprezentował nowy model o nazwie Stralis. Auto zostało wyróżnione prestiżową nagrodą Samochodu Ciężarowego Roku 2003.

Iveco jest marką, która na rynku nie cieszy się zbyt dobrą opinią i właśnie dlatego używane ciężarówki z logo tej firmy szybko tracą na wartości. W przypadku modelu Stralis, opinia ta nie jest jednak w pełni słuszna, ponieważ nie są to ciężarówki bardziej awaryjne od konkurentów w postaci Mana czy Dafa.

Iveco Stralis 2002 – kabiny

Iveco Stralis

Iveco Stralis zostało oficjalnie zaprezentowane w 2001 roku i wtedy też od razu pokazano wersję z największą możliwie kabiną o nazwie Active Space. Debiut rynkowy model Stralis zaliczył już rok później.
baner2
Najmniejsza kabina Active Time stworzona została z myślą o krótkich dystansach, ze względu na brak leżanki we wnętrzu. Iveco Stralis Active Day, nadal bez kabiny sypialnej, przewidziano już dla przewozów regionalnych. Dopiero Active Space, który dostał prestiżowy tytuł Międzynarodowego Samochodu Ciężarowego Roku 2003.

Iveco Stralis – Active Space, Active Day, Active Time

Iveco Stralis Active Space Kabina

Kabina Iveco Stralis Active Space ulokowana była 15 cm niżej od wersji Active Time, co miało ułatwić kierowcy zajęcie pozycji we wnętrzu. Zmodyfikowano także zawieszenie, które lepiej redukowało wibracje. Do dyspozycji szofera były dwie leżanki oraz bardzo wysoka kabina z licznymi schowkami pozwalającymi kierowcy lepiej pochować przedmioty osobiste podczas wyjazdu w dłuższą trasę.

Jedną z największych zalet Iveco Stralis jest gama oszczędnych jednostek napędowych. W 2002 roku należały do nich dwa rzędowe, sześciocylindrowe silniki spełniające normy emisji spalin Euro 3, Euro 4 oraz Euro 5. 

Iveco Stralis – silniki

Iveco Stralis Active Space

Mniejszy silnik ma pojemność 10,3 l i oferuje moc 400, 420, 430 lub 450 KM. Większa jednostka napędowa ma już 12,9 l pojemności skokowej, produkując 480, 500, 540 lub 560 KM. Kierowcy bardzo chwalą sobie właśnie mocniejsze warianty, które oferują bardzo przyzwoite osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa.
baner2
Do przeniesienia napędu wykorzystywana była 16-biegowa ręczna skrzynia produkcji ZF, ale do wyboru była jeszcze 12-biegowa zautomatyzowana przekładnia o nazwie EuroTronic. 

Iveco Stralis – opinie

Iveco Stralis Australia Pociąg Drogowy

Do wad Iveco Stralis zaliczyć można kiepską jakość materiałów wykończeniowych we wnętrzu oraz przeciętny montaż. Ponadto kierowcy skarżą się na awarie szyny komunikacyjnej CAN, przez co auto miewa problemy z instalacją elektryczną.

Iveco Stralis Active Space 440 S 4×2 ciągnik siodłowy – dane techniczne

Dopuszczalna masa całkowita DMC zestawu – 40 000 kg

Masa własna ciągnika – 7300 kg

Rozstaw osi – 3800 mm

Pojemność silnika – 10,3 l

Moc – 430 KM od 1750 obr./min do 2100 obr./min

Moment obrotowy – 1900 Nm od 1250 obr./min. do 1700 obr./min.

Skrzynia biegów – manualna, 16 przełożeń

Zużycie paliwa – 30 – 34 l/100 km

Parkingi TIR

Mapa Parkingów TIR na terenie całej Europy. Zaplanuj podróż i znajdź parking dla siebie.

Zakazy Ruchu

Zakazy ruchu samochodów ciężarowych w Europie.
Sprawdź kiedy nie możesz jeździć ciężarówką.

Odcinkowy Pomiar Prędkości

Sprawdź mapę punktów, w których prowadzony jest odcinkowy pomiar prędkości.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress