
Ciężarówki z pantografami w Szwecji – obejrzyj galerię
Szwecja jest kolejnym krajem, który rozpoczął testy ciężarówek o napędzie elektrycznym z pantografami. Zobacz galerię “ciężarowych trolejbusów.”
Po Niemczech i Stanach Zjednoczonych, Szwecja jest kolejnym krajem testującym samochody ciężarowe z napędem elektrycznym i pantografem. Znane do tej pory rozwiązania polegały na umieszczeniu w ciężarówce elektrycznej jednostki napędowej oraz na magazynowaniu energii potrzebnej do zasilania w specjalnych akumulatorach.
Spora ilość akumulatorów zwiększa wagę pojazdu, a dodatkowo ogromna masa całego zestawu znacząco wpływa na zasięg. Najczęściej tego typu elektryczne ciężarówki są w stanie pokonać niewiele ponad 100 km na jednym ładowaniu, które trwa kilka godzin.
Siemens i Scania – ciężarówki z pantografami
Szwedzi są kolejnym krajem, który testuje ciężarówki z pantografami. Zasada działania jest taka sama jak w przypadku trolejbusów. Prąd przepływa linią trakcyjną, a pantograf przekazuje go do silnika elektrycznego napędzającego pojazd.
Wspólny projekt Scanii i Siemensa powstał nad jezdnią jednej z autostrad niedaleko Sztokholmu. Specjalnie przystosowane ciężarówki mogą tam wyłączyć tradycyjny silnik spalinowy i poruszać się wyłącznie za pomocą energii elektrycznej, rozpędzając się do 90 km/h. Zdjęcia z testów tego rozwiązania znajdziecie poniżej.
Parkingi TIR
Mapa Parkingów TIR na terenie całej Europy. Zaplanuj podróż i znajdź parking dla siebie.
Zakazy Ruchu
Zakazy ruchu samochodów ciężarowych w Europie.
Sprawdź kiedy nie możesz jeździć ciężarówką.
Odcinkowy Pomiar Prędkości
Sprawdź mapę punktów, w których prowadzony jest odcinkowy pomiar prędkości.