
Ciężarówki 25,25 m już w 13 niemieckich landach – czy powinny trafić do Polski?
Zgodnie z zapowiedzią na zachodzie coraz więcej jest stref, w których regularne połączenia mogą operować ciężarówki o długości ponad 25 metrów.
Biorąc pod uwagę to, co dzieje się w branży transportowej w ciągu ostatnich lat łatwo przewidzieć, że za kilka lat na porządku dziennym będą autonomiczne ciężarówki, mierzące ponad 25 metrów, poruszające się w kolumnach.
To składowa nowych przepisów oraz ogólnych tendencji branży TSL. Kolejnym dowodem na to jest powiększenie zasięgu zestawów mierzących 25,25 m. Teraz do niemieckich landów dołączyła Brandenburgia, w czym liczą się także okolice Berlina oraz pogranicze z Polską.
Zestawy ciężarowe 25,25 m już w 13 landach
W praktyce więc już w 13 niemieckich landach możliwe jest poruszanie się długich zestawów. Niemiecki odpowiednik ministra transportu przyznał, że w ciągu najbliższych lat tego typu ciężarówki mają stać się normalnymi użytkownikami dróg.
Obecnie nasi zachodni sąsiedzi mają w swojej flocie 145 zestawów o długości 25,25 m będących w posiadaniu 56 firm. Jeżeli ustawodawcy zdecydują się na zwiększenie dopuszczalnej masy całkowitej takich zespołów pojazdów z 40 do chociażby 50 czy 60 ton DMC, na pewno będzie ich znacznie więcej.
Czy pojawienie się takich ciężarówek w Polsce byłoby dobrym pomysłem? Dlaczego?
Parkingi TIR
Mapa Parkingów TIR na terenie całej Europy. Zaplanuj podróż i znajdź parking dla siebie.
Zakazy Ruchu
Zakazy ruchu samochodów ciężarowych w Europie.
Sprawdź kiedy nie możesz jeździć ciężarówką.
Odcinkowy Pomiar Prędkości
Sprawdź mapę punktów, w których prowadzony jest odcinkowy pomiar prędkości.
-
Dariusz Borowski